Strømlinet design er kendetegnende for Tiger of Sweden, og det er i særdeleshed deres skjorter og jakkesæt, som er yderst anerkendte. Tøjet bliver forhandlet i hele verden, og har – som navnet også antyder – rødder i Sverige.

Mærket har over 100 års erfaring indenfor tøjdesign, og det moderigtige design og den elegante silhuet er meget populær hos især den yngre målgruppe.

Der er kræset omkring hver eneste detalje, og selvom designet er klassisk og tidløst, ses der ofte være mindre twists, som tager udgangspunkt i den trend, som er populær på catwalks og i det aktuelle modebilledet.

Tiger of Sweden skjorter har en høj kvalitet

Når du køber tøj fra Tiger of Sweden er du sikker på, at du får høj kvalitet for pengene. Hvis du går op i moderne design og ikke vil gå på kompromis med kvalitet, er en skjorte fra dette mærke en rigtig god idé. På grund af, at de er slidstærke samt det tidløse design, vil du kunne bruge den i mange år frem. Det er ikke uden grund vi har nævnt dem, i vores artikel om populære jakkesætsmærker.

Vi har udvalgt tre forskellige skjortetyper fra Tiger of Sweden, der kan være et godt valg:

  1. Blå skjorte med små tern
    En lækker, kongeblå skjorte med små tern. Den kan findes med botton down-krave som er flot og stilfuld i sit udtryk. Kan kombineres med et par jeans og sneakers eller med et sort jakkesæt. Materialet er 100% bomuld, så den er dejlig behagelig at have på.
  2. Hvid skjorte
    En helt klassisk, hvid skjorte med regular fit. De er typisk fremstillet i 100% bomuld. Kendetegnene ved Tiger of Sweden, fås de med gennemsigtige knapper og hvor syningerne er hvide, hvilket giver et gennemført, elegant look. Perfekt til fest eller som arbejdsskjorte under jakkesættet.
  3. Mørkebrun skjorte
    Den mørkebrune skjorte er et godt og anderledes farvevalg. Den er komfortabel at have på, og egner sig godt til hverdagsbrug, specielt fordi dens udtryk er mere afslappet. Looket er meget casual, og gør at den ikke behøver at stryges før brug.

Om Tiger of Sweden mærket

Mærket blev grundlagt af Markus Schwarmann og Hjalmar Nordström tilbage i 1903 i en lille by på Sveriges vestkyst. Fra udelukkende at producere herrebukser, begyndte de to unge mænd at kaste sig over jakkesæt også. Målgruppen gik fra ældre herre til yngre mænd, og inden længe var mærket, der på det tidspunkt blot hed Tiger, leverandør af jakkesæt til de fleste unge mænd i Sverige.

Det er siden da gået stærkt, og bl.a. skjorteproduktionen er sat i vejret. I dag forhandles tøjet verden over, og også briller og sko er blevet en del af de årlige kollektioner. Se mere på deres officielle hjemmeside.